ارگو طراح انواع دکوراسیون های اداری و تجاری

طراحی بانک ها

مدیرمدیر
85 بازدید

مقدمه
ادارات ، بانک هاو محیط کار، امروزه بیشتر از هر دوره ی دیگری باسرعت زیاد در حال تغییر هستند. نواوری ها در فناوری سبب شده که افراد و سازمان ها بتوانند راه های جدیدی از کار کردن را تجربه نمایند . محیط های کاری در حال حاضر، به طور بنیادی تغییر یافته اند و این تغییرات بر روی کارمندان واستفاده کنندگان از محل های کار تاثیر بسیار زیادی دارد، بنابراین طراح موظف است تا برای دستیابی به کارایی بهینه وکاهش استرس و فشار فیزیکی و ذهنی بر کارمندان با تمامی جنبه های این تغییرات مواجه گردد.


ارگونومی
ارگونومی علم اصلاح و بهسازی محیط کار، شغل و تجهیزات و تطابق ان با قابلیت ها و محدودیت های انسان است. بدون شک بکارگیری ملاحظات ارگونومیک و اموزش در این زمینه در هر سازمانی نقش به سزایی درمدیریت بهره وری ان سازمان
دارد. عدم رعایت این ملاحظات منجر به کاهش انگیزه و بازده نیروی انسانی، افزایش
میزان جابجایی و غیبت کارکنان و در نهایت کاهش اثر بخشی، کارایی و بهره وری سازمان می گردد.


محیط کاري
محیط کاری برای بسیاری مانند خانه دومی است که تقریبا نصف ساعات بیداری خود را در آن می گذرانند.
بانک ها ازجمله فضاهای اداری هستند که شرایط لازم برای طراحی ان ها متنوع بوده و به ماهیت کار بستگی دارد (مثلا بانکی با مشتریان بسیار، یا سازمانی که با سرمایه گذاری های فراوان و کار مشارکتی سر و کار دارد).
انواع مهم ارتباطات در بانک
از انجایی که بانک ها فضاهای اداری مشتری محوری محسوب می شوند، ارتباطات بین مشتریان و کارمندان قابل توجه بوده و انواع ان به ترتیب اهمیت به قرار زیر می باشد:
رودررو
کتبی
تلفنی

فعالیت هاي بانکی

شناخی: تهیه و جمع آوری اطلاعات
ذخیره سازی و بازیافت اطلاعات
خواندن وغلط گیری
تحلیل داده ها و محاسبه
طرح ریزی و زمان بندی
تصمیم گیری
راه کاری: پر کردن فرم ها
وارسی اسناد
اجتماعی: تلفن زدن
دستور دادن
مشورت کردن
برگزاری جلسه

اصول حاکم بر طراحی بانک

پلان بانک


به طور کلی فضاهای اداری به سه دسته تقسیم می شوند:
پلان بسته
پلان باز
پلان باز تعدیل شده


انتخاب هر یک از نمونه های فوق به موارد زیر بستگی دارد:


.1میزان انعاف پذیری مورد نیاز طراحی
.2میزان خصوصی بودن صوتی و تصویری
.3هزینه های اولیه

مزایاي فضا با پلان باز

انعطاف پذیری
بهبود روابط اجتماعی
استفاده ی حداکثر از مساحت فضا
ایجاد محیط کاری برابر از نظر سلسله مراتب
افزایش ساعات کاری مفید

ساختمان های اداری از ویژگی هایی نظیر انعطاف پذیری، راحتی نگهداری، دسترسی مناسب و یک موقعیت اکولوژیکی یا اقلیمی مناسب
برخوردار باشند و از سوی دیگر محیطی آرام، لذت بخش و مفید را برای مراجعان فراهم آورد.
امروزه، قوانینی در رابطه با ساختمان های اداری استاندارد وضع شده است. فناوری اطلاعات و ارتباطات موجب تغییر مسیر انجام امور کاری و پروسه های ساختمانی در قیاس با قبل شده است. صفحات عمودی جداکننده، ایجاد میزهای باریک را به امکان پذیر می کند.
فناوری بی سیم موجب بهتر شدن مبلمان متحرك و طرح های متنوع تر می شود.

فضاهاي اصلی اداري
فضاهای انحصاری:
ایستگاه های کار: از سطوح کار، صندلی، تجهیزات و صفحات عمودی جداکننده تشکیل شده است.
*اتاقک: به محیطی گفته می شود که یک یا دو ایستگاه کار را در خود جای داده است و به وسیله ی
صفحات عمودی جدا کننده با محیط پیرامونی خود جداسازی می شود.
*دفاتر شخصی: این محیط به طور کامل توسط دیوار محصور و جداسازی شده و فضایی است که یک
یا دو نفر می توانند از آن استفاده نمایند.
*سلول یا محفظه: این محیط جهت انجام کارهای محرمانه و آرام اجرا شده است.

فضاهای گروهی:
این فضا محیطی است که برای گروه ها و افرادی که با یکدیگر کار تیمی انجام می دهند مهیا شده است که شامل موارد زیر می باشد:
فضاهای تیمی
*مراکز ملاقات: ملاقات غیررسمی در ایستگاه های کار
* نواحی ملاقات: فضاهای آزاد همراه با مبلمان ملاقاتهای رسمی و غیررسمی
* اتاق های ملاقات: فضاهای محصور با مبلمان ملاقات های رسمی و غیررسمی

مطالب ذکر شده در بالا چکیده ای از ملاحظات لازم جهت طراحی محیط های اداری از جمله بانک می باشد که البته قابل به شرح و بسط بسیار است که در این مجال نمی گنجد .

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
EnglishPersian