ارگو طراح انواع دکوراسیون های اداری و تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی سوپر مارکت

مدیرمدیر
1,159 بازدید

طراحی دکوراسیون داخلی سوپر مارکت برای سوپر مارکت ها که یکی از مکان های پرتردد به شمار می رود، مهم است بنابراین باید دارای طراحی اصولی باشد که بتواند مشتریان را به خود جذب و به راحتی محصولات خود را به فروش برساند. به عبارت بهتر طراحی دکوراسیون داخلی سوپر مارکت به شکل مناسب می تواند در دسته بندی و قرار گرفتن اقلام در سوپرمارکت کمک زیادی کند. ما در این نوشته به بیان اصول مناسب و روش های کاربردی درطراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت پرداخته ایم و از افرادی که قصد طراحی و تغییر دکوراسیون های داخلی سوپرمارکت های خود را دارند، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایند.

جعبه های چوبی و طراحی دکوراسیون داخلی سوپر مارکت

صاحبان سوپرمارکت ها می توانند برای دسته بندی مواد غذایی از جعبه های چوبی استفاده کنند  و به فکر پارتیشین بندی نباشند. این جعبه ها علاوه بر هزینه کمی که دارند، موجب می شوند که میوه و سبزیجات دیرتر خراب شوند. شما می توانید این جعبه ها را به صورت شیب دار بر روی سطح مورد نظر قرار دهید و به صورت منطم در کنار همدیگر بچینید.

نورپردازی مناسب در سوپرمارکت ها

نورپردازی مناسب سبب جلوه بخشیدن و زیبا نمودن محیط فروشگاه می گردد. حال اگر طراحی خاص و جالبی در دکوراسیون سوپرمارکت اجرا شده باشد اما نورپردازی مناسبی نداشته باشد، طراحی داخلی انجام شده تاثیر گذار نخواهد بود. در طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت قسمت های مهمی که باید نورپردازی به درستی انجام شود عبارتند از قفسه ها، یخچال و تمام قسمت هایی که مواد غذایی در آن نگهداری می شود.

تفکیک قسمت های مختلف در طراحی دکوراسیون سوپرمارکت

تفکیک محصولات از هم از اصول مهم در طراحی داخلی دکوراسیون سوپرمارکت می باشد. در سوپرمارکت ها باید هر یک از محصولات شبیه به هم در کنار هم و در ردیف مشخصی قرار بگیرد. این تفکیک موجب می شود که خریداران بتواند به سرعت اقلام مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایند.  پارتیشین بندی موجب می شود که تفکیک به خوبی انجام شود و مشکلی برای افراد در خرید به وجود نیاید.

قرارگیری یخچال ها در دکوراسیون سوپرمارکت ها به جهت زیبایی بصری بسیار مهم است. صاحبان سوپرمارکت ها بایستی یخچال ها را در مکان مناسبی از سوپرمارکت قرار دهند که علاوه بر دسترسی راحت خریدارن، زیبایی سوپرمارکت را تحت تاثیر قرار ندهد، استفاده مناسب از پارتیشن ها به راحتی می توان این مشکل را رفع کند. دیوارهای کاذب با طراحی و اجرای مناسب می توانند به قرار گیری یخچال ها کمک کند و به زیبا نمودن فضای سوپر مارکت زیبایی خاصی ببخشد.

نظم در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت

صاحبان سوپرمارکت ها برای جذب مشتری باید نظم خاصی را در چیدمان مواد غذایی و بهداشتی خود رعایت کنند زیرا افرادی که به سوپرمارکت ها مراجعه می کنند، چیدمان مناسب قفسه ها و اقلام در داخل آن را می پسندد تا هر نوع مواد غذایی مورد نظر را به راحتی پیدا کنند. همانطور که در خرید اقلام برایتان تا بحال پیش آمده است، اگر به یک سوپرمارکت مراجعه کنید با مکان قرار گیری اکثر اقلام آشنایی لازم را دارند، اما اگر به صورت اتفاقی به سوپرمارکتی می روید با مکان کالا ها آشنا نخواهید بود و اگر چیدمان مناسب نباشد در پیدا کردن اقلام موردنیاز به مشکل برخواهید خورد، بنابراین رعایت نظم در قفسه و محصولات در سوپرماکت ها از پارامترهای مهم در طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت می باشد.

روش های مناسب و اصولی در چیدمان سوپرمارکت ها

  • نقاشی کردن دیوارها
  • ایجاد جلوه های پنجره ایی شکل
  • چیدمان عمودی اقلام
  • قفسه بندی مناسب
  • تقسیم قفسه های سوپرماکت
  • روشن نمودن فضای سوپرمارکت ها

نقاشی کردن دیوارها

معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت از روش رنگ کردن دیوار ها استفاده می کنند که به فضا زیبایی خاصی می بخشد. به این شکل که یک دیوار را به صورت پر رنگ رنگ آمیزی می کند که این عمل سبب بزرگ نشان دادن دیوار و زیبا نمودن آن می شود. همانطور که  لنگدون نویسنده بزرگ می گوید، پررنگ کردن دیوار برای افراد توهم عقب نشینی ایجاد می نماید. روش دیگر در طراحی سوپر مارکت ها استفاده از پارچه یا کاغذ رنگی بر روی دیوار ها می باشد که موجب چشم نوازی محیط داخلی فروشگاه می گردد.

ایجاد جلوه های پنجره ایی شکل

استفاده از پنجره می تواند فضا را بزرگتر نمایش دهد. در  فضاهای کوچک می توان با ایجاد پنجره  یا با ظاهرسازی به این گونه که توهم پنجره را به وجود آورد، زیرا توهم از نور و حرکت خود می تواند موجب بزرگ نمودن فضای سوپرمارکت شود.

چیدمان عمودی اقلام

طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت در  هر مکانی باید با توجه به فضای کاربردی در نظر گرفته شود. به طور مثال برای سوپرمارکت های کوچک باید اقلام را در سطوح مختلفی قرار ندهیم، زیرا که این امر  نیازمند فضای بیش تری است و در این گونه موارد باید اقلام را به صورت عمودی در قفسه ها قرار دهیم.  افراد در این حالت می توانند با نصب پرده هایی که از سقف تا کف فروشگاه هستند، نگاه افراد را به بالا خیره کرد تا محصولات را به خوبی ببینند.

قفسه بندی مناسب

قفسه بندی روشی موثر و خوب برای استفاده بهینه از فضاهای داخل سوپر مارکت است، بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت باید به روشی خلاقانه و با صرفه جویی در  فضا به قفسه بندی سطوح مورد نظر پرداخت و بتوان محصولات را به خوبی به نمایش مردم بگذارند.

تقسیم قفسه های سوپرماکت

تقسیم نمودن قفسه در سوپر مارکت به صاحب آن می تواند کمک قابل توجهی نماید. این افراد می توانند قفسه ها را به صورت بلند و کوتاه تقسیم کنند  و محصولات را با توجه به سایز آن ها در این قفسه ها قرار دهند.

روشن نمودن فضای سوپرمارکت ها

همانطور که در بالا بیان نمودیم در طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت نورپردازی امری بسیار مهم است، بنابراین صاحیان سوپرمارکت ها می توانند از چراغ، لامپ، قلاب های متحرک و چراغ های تصویری به صورت متحرک استفاده نمایند و جذابیت بصری مناسبی را برای این فروشگاه ها فراهم کنند.

نمایش محصولات در طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت ها

 پس از چیدمان دکوراسیون مغازه نوبت به نمایش محصولات و کالاهای موجود در سوپرمارکت است، به این منظور ما در ادامه به بیان نکات مهم در رابطه با نمایش کالا پرداخته ایم که عبارتند از

  • محصولات پرمصرف را در انتهای فروشگاه قرار دهید.
  • مسیر افراد را به سمت عقب سوپرمارکت قرار دهید.
  • کالاهای فصلی و وکچک را در ابتدای فروشگاه قرار دهید.
  • کالاهای عمومی و مواد غذایی را در سمت سوپرمارکت قرار دهید.

نکات مهم در چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت ها

در سوپرمارکت ها معمولا محصولات را بر اساس گروهی دسته بندی می کنند و براساس نکات زیر چیدمان سوپرمارکت را قرار می دهند که به صورت زیر است

  • اقلامی مانند نوشابه ها، آبنات ها، وسایل بهداشتی مانند ژیلت، باتری و وسایل اکترونیکی کوچک و … را بایستی در ابتدای سوپرمارکت ها قرار دهید.
  • موادی مانند دستمال کاغذی، و مواد مصرفی که افراد همواره به آن نیاز دارند را در انتهای سوپرمارکت ها قرار می دهند که افرادی که قصد خرید این مواد را دارند بتوانند از کالاهای دیگر بازدید و در صورت نیاز آن ها را خریداری نمایند.
  • برای به حداکثر رساندن فروش باید محصولات فصلی را در دو طرف راهرو و معمولا در سمت راست فروشگاه قرار می دهند.

ما در این مقاله به بیان چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی سوپرمارکت پرداختیم و نکات مهم در رابطه با چیدمان مناسب به منظور جلب مشتری را بیان نمودیم. امیدورایم توانسته باشیم مطالب مفیدی را بیان کرده باشیم، از این که تا پایان ما را همراهی نمودید کمال تشکر را داریم.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Cresta Help Chat
Send via WhatsApp
EnglishPersian